Oscar Wilde on öelnud...
Mood on see,
mida kannad ise. Moest läinud on riided, mida kannavad teised inimesed. („Ideaalne
abikaasa“)
Tänapäeval... on luuletamise mood saanud liig tavapäraseks ja kui võimalik, ei tohiks seda õhutada. („Valetamise allakäik“)
Mehed
tahavad alati olla oma naise esimene armastus. See tuleneb nende saamatust
edevusest. Meil, naistel, on sellistes asjades peenem vaist. Meile meeldib olla
mehe viimane armastatu. („Tähtsusetu naine“)
Armulugu ei
tohiks kunagi alata tundeavaldustega. See peaks algama täppisteadusega ja
lõppema kokkuleppega. („Ideaalne abikaasa“)
Mehed
abielluvad väsimusest, naised uudishimust. Mõlemad pettuvad. („Dorian Gray
portree“)
Enesearmastus
on eluagse armuloo algus. („Ideaalne abikaasa“)
Olen alati
olnud arvamusel, et mees, kes tahab abielluda, peaks teadma kas kõike või ei
tohiks teada mitte midagi. („Kui tähtis on olla tõsine“)
Selleks, et
tänapäeval kõrgemasse seltskonda pääseda, peab inimestele kas süüa andma, neid
lõbustama või siis šokeerima – see on kõik! („Tähtsusetu naine“)
Jah, publik
on imeliselt salliv. Ta annab andeks kõik peale geniaalsuse. („Kriitik kui
kunstnik“)
Sellest, et
kõik sinust räägivad, on siin maailmas siiski midagi veel halvemat: kui sinust
keegi ei räägi. („Dorian Gray portree“)
Head
inimesed vihastavad su mõtete peale, halvad inimesed ergutavad su
kujutlusvõimet. („Dorian Gray kaitseks“)
Haridus on
imetlusväärne, kuid aeg-ajalt tasub meenutada, et mitte midagi sellist, mis on
teadmist väärt, pole võimalik õpetada. („Kriitik kui kunstnik“)
Mulle
meeldib vaadata geeniusi ja kuulata ilusaid inimesi! („Ideaalne abikaasa“)
Jäta meelde,
et narr jumala silmis ja narr inimese silmis on kaks väga erinevat asja. („De
profundis“)
Kui ollakse
linnas, lahutatakse enda meelt. Kui ollakse maal, lahutatakse teiste meelt. („Kui
tähtis on olla tõsine“)
Nagu kõik
kunstlikud inimesed, armastas ta loodust. („Sulepea, pliiats ja mürk“)
Londonis on
liiga ohtralt koeri... ja tõsiseid inimesi... Kas põhjustab udu tõsidust või
põhjustavad tõsised inimesed udu, seda ma ei tea... („Leedi Windermere`i lehvik“)
Selline
kiindumus on veider... tal ei ole raha ja sugulasi on liiga palju. („Õnnelik
prints“)
Mis kasu on
sõprusest, kui ei või öelda täpselt seda, mida mõtled? Igaüks oskab öelda
midagi võluvat, püüda meelitada ja lipitseda, ent tõeline sõber ütleb alati
ebameeldivaid asju ega hooli sellest, et võib haiget teha. („Ustav sõber“)
Oma uutest
sõpradest tahan ma alati kõike teada, aga vanadest mitte midagi. („Dorian Gray
portree“)
Naine
flirdib ükskõik kellega kogu maailmas seni, kuni jätkub pealtvaatajaid. („Dorian
Gray portree“)
Ta oli eile
liiga paksult jumestatud ja liiga napilt riietatud. Naise puhul on see alati
meeleheite märk. („Ideaalne abikaasa“)
Kui mees
teeb täpipealt seda, mida naine temalt ootab, ei pea viimane temast üldse lugu.
Alati tuleks teha seda, mida naine ei oota, täpselt nagu öelda tuleks seda,
mida ta ei mõista. („Kui tähtis on olla tõsine“)
Teil ei
tasugi üritadagi neid mõista. Naised on pildid. Mehed on probleemid. Kui
soovite teada saada, mida üks naine tõeliselt mõtleb – mis muide on alati
kardetav tegevus –, siis ärge kuulake, vaid vaadake teda. („Tähtsusetu naine“)
Mehe elu on
rohkem väärt kui naise oma. Sel on suurem väljund, avaram tegevusulatus,
kõrgemad püüdlused. („Ideaalne abikaasa“)
Te olete
tõepoolest tüüpiline naisterahvas! Räägite sentimentaalsusi ja olete kogu aeg
ülimalt isekas. („Tähtsusetu naine“)
Naised ei
muutu komplimentide ees relvituks. Mehed teevad seda alati. See ongi erinevus
kahe sugupoole vahel. („Ideaalne abikaasa“)
Tänapäeva
noored naised paistavad oma elu aluseks pidavat alalist tulega mängimist. („Tähtsusetu
naine“)
Minu arvates
ei ole mees enam arenguvõimeline. Ta on jõudnud nii kaugele kui võimalik, ja
seega mitte eriti kaugele, või kuidas? („Ideaalne abikaasa“)
Noored
tahavad olla truud, kuid nad ei ole seda; vanad tahavad olla truudusetud, kuid
ei suuda seda. („Dorian Gray portree“)
Mulle
meeldivad mehed, kellel on tulevikku, ja naised, kellel on minevik. („Dorian
Gray portree“)
Füüsilise
töö juures pole midagi väärikat ning suur osa sellest on koguni alandav. („Inimese
hing sotsialismi ajal“)
Inimesel
peab tänapäeval mõni tegevusala olema. Kui mul ei oleks mu võlgu, ei oleks mul
mitte millelegi mõelda. („Tähtsusetu naine“)
Kunstniku
abielu modelliga on niisama hukutav kui gurmaani abielu kokaga – ühele ei
poseerita enam, teine jääb ilma õhtueinest. („Londoni modellid“)
Muusikainimesed
on nii absurdselt mõistmatud. Nad tahavad, et alati oldaks tumm just siis, kui
igatsetakse olla kurt. („Ideaalne abikaasa“)
Halvad
kunstnikud imetlevad alati üksteise töid. Nad nimetavad seda avaraks
silmaringiks ja eelarvamuste puudumiseks. („Kriitik kui kunstnik“)
Inimest, kes
teeb midagi kasulikku, võib vabandada, niikaua kui ta seda ise ei imetle.
Ainus, mis vabandab kasutult tehtud asja, on piiritu imetlus, mida see inimeses
äratab. Igasugune kunst on täiesti kasutu. („Dorian Gray portree“)
Rahvas on
klammerdunud otse haletsusväärse visadusega selle külge, mis mulle näivad Suure
Näituse rahvusvahelise labasuse vahetute traditsioonidena, selliste
traditsioonidena, mis olid nii kohutavad, et majad, milles inimesed elasid,
kõlbasid elupaigaks üksnes pimedatele. („Inimese hing sotsialismi ajal“)
Inglise
avalikkus ei huvitu kunstiteosest massiliselt enne, kui öeldakse, et kõnealune
töö on kõlblusetu. („Dorian Gray portree“)
Aga armastus
ei ole enam moes, luuletajad on selle surmanud. Nad kirjutasid armastusest nii
palju, et keegi ei usu neid enam. („Erakordne rakett“)
Nõustun
täielikult sellega, et moodsal romaanil on oma head küljed. Tahan aga kindlasti
lisada, et tervikuna on nad täiesti loetamatud. („Valetamise allakäik“)
Head
lõpetavad õnnelikult ja halvad õnnetult. Seda ilukirjandus öelda tahabki. („Kui
tähtis on olla tõsine“)
Varasematel
sajanditel naelutas rahvas ajakirjanikke kõrvupidi veepumba külge. See oli üsna
kole. Meie sajandil naelutavad ajakirjanikud end ise kõrvupidi lukuaugu külge.
See on palju koledam. („Inimese hing sotsialismi ajal“)
Tänapäeval... on luuletamise mood saanud liig tavapäraseks ja kui võimalik, ei tohiks seda õhutada. („Valetamise allakäik“)
Ühiskonnas
on ainult üks klass, kes mõtleb rahast rohkem kui rikkad, ja need on vaesed. („Inimese
hing sotsialismi ajal“)
Raamatuid on
aristokraatidel alati olnud rohkem kui ajusid. („Tõde, või nihilistid“)
Ilusate
naiste mehed on kuritegelik element. („Dorian Gray portree“)
Sündsa
taustaga naisterahvad võivad teha ükskõik mida. („Leedi Windermere`i lehvik“)
Üle elada
võib tänapäeval kõik peale surma ja unustada võib kõik peale hea maine. („Tähtsusetu
naine“)
Inimene on
kõige vähem tema ise siis, kui ta räägib iseendast. Andke talle mask, ja ta
räägib teile tõtt. („Kriitik kui kunstnik“)
Kõige suurem
patt on pealiskaudsus. („De profundis“)
Kommentaarid
Postita kommentaar